Vestfold Geologiforening

Tilsluttet NAGS

Geologisk kveldsvandring på Slagentangen

Mandag 22. mai kl. 18.00

Info om turen finner du her.

Velkommen til alle som har interesse
for Stein og Natur

Hva kan vi tilby deg som er nysgjerrig?

Hovedoppgaven foreningen har er å bidra med kunnskap og lærdom om alt innen geologien – læren om jordens opprinnelse – og alle temaene som kommer under her som: mineraler, fossiler, smykkesteiner, landskapsformer og alt annet som har den naturlige delen av det vi ser rundt oss.

Vi har hovedkvartert på Skjeestua, Stokkeveien 152, Stokke.
Her arrangerer vi møtene våre, som er en gang i måneden. Dette en sosial sammenkomst med likesinnede steininteresserte samt et påfyll av allsidig kunnskap innen mange forskjellige grener av geologien.

Foreningen består egentlig av to deler. En avdeling for alle og en Juniorgruppe. Juniorgruppa er for alle unge - 5 til 15 år - som er interessert i å samle stein i alle former og farger. Ved å bli medlem her er du med i Vestfold Geologiforening - som er hovedforeningen. Vi har møter og turer den siste onsdagen i hver måned fra august til mai med unntak av desember da vi har julemøte for alle sammen på grendehuset på Skjee i Stokke. Møtene avholdes i lokalene våre på den gamle barneskolen på Eik ved Tønsberg. Her har vi gjort om den gamle sløydsalen til en steinbunker. Adressen er Grenaderveien 13.

Ta kontakt med oss eller se programmene på sidekolonnen. Det er bare å stikke innom på møtene hvis dette er noe som pirrer interessen!